ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ του ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

 «Διεπιστημονικό Σωματείο Συμβούλων Εργασίας, Σταδιοδρομίας και Επαγγελματικού Προσανατολισμού»

 ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’

 ΑΡΘΡΟ 1

ΙΔΡΥΣΗ – ΕΔΡΑ

Σήμερα, την 10/01/2024 ιδρύεται μη κερδοσκοπικό Επιστημονικό Σωματείο, με την επωνυμία  «Διεπιστημονικό   Σωματείο   Συμβούλων Εργασίας, Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού» (για τις σχέσεις του με την αλλοδαπή, στην αγγλική γλώσσα, «Association of Career Counselors»), και με διακριτικό τίτλο: «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» με έδρα την Αθήνα. Αλλαγή έδρας του Σωματείου εντός των ορίων της Περιφέρειας Αττικής μπορεί να λάβει χώρα χωρίς τροποποίηση του παρόντος καταστατικού.

ΑΡΘΡΟ 2

ΕΜΒΛΗΜΑ – ΣΦΡΑΓΊΔΑ

  1. Το Σωματείο χρησιμοποιεί σφραγίδα με τις λέξεις «Διεπιστημονικό Σωματείο Συμβούλων Εργασίας, Σταδιοδρομίας & Επαγγελματικού Προσανατολισμού – Association of Career Counselors» σε όλα τα έγγραφά του.
  2. Η γραφική απεικόνιση του εμβλήματος και της σφραγίδας του Σωματείου αποφασίζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου.

ΑΡΘΡΟ 3

 ΣΚΟΠΟΙ

 Σκοποί του Σωματείου είναι:

  1. Η προαγωγή εξειδικευμένης γνώσης και υποστήριξης των συμβούλων που εργάζονται στο πεδίο της εργασιακής συμβουλευτικής και των στελεχών υποστήριξης ως προς την εργασιακή ένταξη ευάλωτων κοινωνικά ομάδων.
  2. Η προαγωγή της επιστήμης της «Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας και επαγγελματικού προσανατολισμού».
  3. Η δημιουργία & παροχή επιστημονικών εργαλείων για την προαγωγή της επαγγελματικής συμβουλευτικής.
  4. Η παροχή επιστημονικής εποπτείας των μελών που εργάζονται στο πεδίο j < της εργασιακής υποστήριξης ή/και εργασιακής υποστήριξης Ειδικών Κοινωνικών Ομάδων (ΕΚΟ) ή/και του επαγγελματικού προσανατολισμού.
  5. Η συνηγορία   και   προάσπιση   των   επαγγελματικών   δικαιωμάτων των συμβούλων.
  6. Η διασφάλιση των συνθηκών εργασίας και τήρηση κώδικα δεοντολογίας και η διαφύλαξη και προαγωγή των έννομων συμφερόντων των μελών
  7. Η ενίσχυση του δημόσιου, συλλογικού και διεπιστημονικού διαλόγου, με σκοπό τη διαμόρφωση ρεαλιστικών και εποικοδομητικών προτάσεων, με άξονα τον αναστοχασμό πάνω στις κοινωνικές πολιτικές, πρακτικές και παρεμβάσεις και το άνοιγμα νέων δρόμων δράσης ως προς την εργασιακή συμβουλευτική.
  8. Η κριτική ανάλυση της άσκησης πολιτικής της συμβουλευτικής εργασίας, η προώθηση του δημόσιου διαλόγου, της λογοδοσίας, καθώς και η υλοποίηση στοχευμένων δράσεων, με στόχο την διαχείριση των κινδύνων και συνεπειών του εργασιακού αποκλεισμού για τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες.
  9. Η άσκηση μη κερδοσκοπικής δραστηριότητας στους τομείς της έρευνας και της μελέτης σε θέματα της συμβουλευτικής εργασίας, η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης, η συνηγορία, η συμπερίληψη και η συμμετοχή των αποκλεισμένων και κοινωνικά ευπαθών ομάδων.
  10. Η εκπροσώπηση του Σωματείου σε όλα τα αρμόδια διοικητικά (μονομελή ή συλλογικά) όργανα, δημόσιους θεσμούς, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού και δημοσίου δικαίου, συμβούλια – επιτροπές, εκδηλώσεις της δημόσιας και κοινωνικής ζωής και συζητήσεις στα Μ.Μ.Ε., για θέματα που αφορούν τους παραπάνω τομείς.

ΑΡΘΡΟ 4

 ΜΕΣΑ ΠΡΟΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΤΩΝ ΣΚΟΠΩΝ

 Τα μέσα για την επίτευξη των ανωτέρω σκοπών του σωματείου είναι τα κάτωθι:

  1. Τα χρήματα που προέρχονται από κάθε νόμιμη πηγή και δραστηριότητα, τους διάφορους πόρους και την περιουσία του Σωματείου. Οι εισφορές, τακτικές και έκτακτες των μελών, το δικαίωμα εγγραφής, καθώς και κάθε δωρεά και κληρονομιά αποτελούν τους πόρους του Σωματείου. Επίσης, πόροι του Σωματείου αποτελούν οι εισπράξεις από την προσφορά υπηρεσιών, τη διακίνηση περιοδικών και άλλων εκδόσεων, από καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, εκδρομές, συνεστιάσεις και λαχειοφόρες αγορές, από συνδρομές φίλων του Σωματείου, από επιχορηγήσεις ή κληροδοτήματα δημοσίων, δημοτικών ή κοινοτικών αρχών και ιδιωτών, καθώς και από δωρεές και χορηγίες από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ρητά αναφέρεται στο παρόν ότι η παραπάνω απαρίθμηση είναι ενδεικτική.
  2. Οι διαλέξεις και επιμορφωτικές ομιλίες, συζητήσεις, σεμινάρια και οποιεσδήποτε εκδηλώσεις βοηθούν, ενημέρωση μέσω των ΜΜΕ, δημοσιεύσεις, εκδόσεις, κτλ. Ειδικότερα, η διεξαγωγή ημερίδων και συνεδρίων με σκοπό τη δικτύωση και τη δημοσιοποίηση των δράσεων του σωματείου
  3. Η επικοινωνία και συνεργασία – διασύνδεση με επαγγελματικούς, εκπαιδευτικούς και φορείς απασχόλησης σε εθνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνές επίπεδο.
  4. Οι δράσεις στο πεδίο ευαισθητοποίησης εργοδοτών και των εργαζομένων σχετικά με τη διαπολιτισμικότητα και την αρχή της μη διάκρισης στο χώρο εργασίας.
  5. Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών μεταξύ των μελών.
  6. Οι επιμορφωτικές δράσεις σε σύγχρονες μεθόδους μη – τυπικής διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ενηλίκων σε θέματα εργασιακής ένταξης.
  7. Τα διαβήματα, παρεμβάσεις, παραστάσεις, κτλ., προς τους αρμόδιους κρατικούς φορείς της χώρας μας, όπως υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς, επιστημονικούς συλλόγους, ακαδημαϊκά ιδρύματα, κοινωνικούς ή ιδιωτικούς φορείς, καθώς και κάθε άλλο ελληνικό, ευρωπαϊκό ή διεθνή φορέα που έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει στην επιτυχία του σκοπού και των στόχων του Σωματείου.
  8. Η συγκρότηση ειδικών ομάδων και επιτροπών που θα είναι υπεύθυνες για την συμβολή σε ζητήματα εργασιακής συμβουλευτικής σε άτομα και ομάδες πληθυσμού που χαρακτηρίζονται από κοινωνική ευαλωτότητα.
  9. Η σύσταση ομάδων ή επιτροπών ή τμημάτων από μέλη του Σωματείου στις διάφορες περιφέρειες της χώρας, για την αντιμετώπιση προβλημάτων τοπικού χαρακτήρα και την προώθηση των στόχων του Σωματείου, σε άμεση και συστηματική σύνδεση με αυτόν.
  10. Η σύσταση κλιμακίων από μέλη του Σωματείου για επιτόπια παρέμβαση ως προς εργασιακά ζητήματα.
  11. Η σύσταση δομών συμβουλευτικής εργασίας για την στήριξη της εργασιακής ένταξης ευάλωτων κοινωνικά ομάδων, αλλά και όλων των πολιτών.
  12. Η ενοικίαση χώρων και πρόσληψη επαγγελματιών για τη παροχή υπηρεσιών, για την επίτευξη των στόχων και την υλοποίηση δράσεων του Σωματείου.
  13. Η υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων πρόληψης και καταπολέμησης του εργασιακού αποκλεισμού.
  14. Η σύναψη προγραμματικών συμβάσεων με ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, ΟΤΑ και διακρατικούς φορείς για την ανάπτυξη δράσεων προς επίτευξη των σκοπών του.
  15. Η παροχή υπηρεσιών εμπειρογνωμοσύνης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για θέματα εργασιακής συμβουλευτικής.
  16. Η εκπόνηση και έκδοση μελετών και ερευνών για θέματα εργασιακής συμβουλευτικής, είτε αυτόνομα είτε σε συνεργασία με ακαδημαϊκά ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα της χώρας μας και του εξωτερικού.
  17. Ο σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων, σύγχρονης και ασύγχρονης, δια ζώσης και εξ αποστάσεως, διά βίου μάθησης, κατάρτισης και επιμόρφωσης σε θέματα εργασίας σύμφωνα με τους όρους του νόμου.
  18. Η συμμετοχή σε προγράμματα εθνικών, ευρωπαϊκών και διεθνών φορέων που άπτονται των πεδίων δράσης του και συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων του.
  19. Ειδικότερα μέσα επίτευξης των σκοπών του σωματείου είναι:
  • Η δημιουργία διαδικτυακού τόπου.
  • Η συγγραφή, δημοσίευση, αναπαραγωγή επιστημονικών άρθρων, συνεντεύξεων από ακαδημαϊκούς, επαγγελματίες του πεδίου των κοινωνικών/ανθρωπιστικών επιστημών και ατόμων, φορέων και εκπροσώπων κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων.
  • Η έκδοση ηλεκτρονικού περιοδικού.
  • Η λειτουργία διαδικτυακής ραδιοφωνικής εκπομπής (podcast).
  • Η διοργάνωση διαδικτυακών σεμιναρίων (webinars).
  • Η διοργάνωση   ανοικτών   εκδηλώσεων,   συνεδρίων,    συζητήσεων,       πολιτιστικών εκδηλώσεων για την ανάδειξη θεμάτων και την υποστήριξη κοινωνικά αποκλεισμένων ομάδων.
  • Η δημιουργία τράπεζας δεδομένων λόγου και εικόνων με άξονα τα ζητήματα εργασιακής ένταξης.
  • Η εκπόνηση εκθέσεων, αναφορών, κειμένων, δελτίων τύπου και υπομνημάτων προς στα κέντρα λήψης αποφάσεων.
  • Η ανάπτυξη και η διάχυση καινοτόμων εργαλείων και πρωτοκόλλων ενεργειών.
  • Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας μέσω της ανάπτυξης διεθνών συνεργασιών.
  • Η προσέλκυση, εκπαίδευση και αξιοποίηση εθελοντών, για την επίτευξη των σκοπών του Σωματείου και την υλοποίηση των δράσεων του.
  • Η ανάπτυξη συνεργειών με όλους τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς και ιδιαιτέρως με φορείς της κοινωνίας των πολιτών.
  • Η συνεργασία με όλα τα δημοκρατικά πολιτικά κόμματα για την προώθηση θεμάτων εργασιακής συμβουλευτικής και ένταξης και την καταγγελία φαινομένων παραβίασης εργασιακών δικαιωμάτων.

ΑΡΘΡΟ 5

 ΜΕΛΗ – ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ

 Τα μέλη του Σωματείου διακρίνονται σε: α) τακτικά, β) αρωγά και γ) επίτιμα. Την ιδιότητα του μέλους μπορεί να αποκτήσει κάθε φυσικό πρόσωπο, ήτοι ημεδαποί ή αλλοδαποί με δικαίωμα διαμονής στην χώρα. Δεν επιτρέπονται διακρίσεις κατά των μελών του Σωματείου λόγω φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου όπως προβλέπονται στο νόμο 4443/2016.

α) Τακτικά μέλη

Τακτικά μέλη δύνανται να εγγραφούν, κατόπιν αιτήσεώς τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο, φυσικά πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας τους και αποδέχονται τους σκοπούς του Σωματείου. Με τη συμπλήρωση σχετικής αίτησης εγγραφής (συμπεριλαμβανομένου σύντομου βιογραφικού), το πρόσωπο δηλώνει ότι συμφωνεί να τηρεί το καταστατικό του Σωματείου και ότι δεσμεύεται να συνεισφέρει με προσωπική συμμετοχή στην πραγμάτωση των σκοπών του.

Ως τακτικό μέλος μπορεί να εγγραφεί:

ί. κάθε πτυχιούχος Πανεπιστημίου ή άλλης Ανώτατης Σχολής της ημεδαπής της αλλοδαπής κάτοχος Διδακτορικού στο πεδίο της Συμβουλευτικής ι Επαγγελματικού Προσανατολισμού/Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας ή μεταπτυχιακού διπλώματος ή ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό ή μεταπτυχιακών τίτλων συναφών πεδίων με τους σκοπούς του σωματείου, ή Πιστοποιητικού(ών) ή βεβαιώσεων επιτυχούς ολοκλήρωσης σχετικών προγραμμάτων επιμόρφωσης στη     Συμβουλευτική     και     τον     Επαγγελματικό Προσανατολισμό και ταυτόχρονα αποδεδειγμένη εμπειρία τουλάχιστον 6 μηνών (πέραν αυτής που αντιστοιχεί στην πρακτική άσκηση για την λήψη του διπλώματος) σχετιζόμενη με τους σκοπούς του σωματείου.

ίί. κάθε πτυχιούχος Πανεπιστημίου ή άλλης Ανώτατης Σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής σε αντικείμενο κοινωνικών, ανθρωπιστικών και συγγενών επιστημών προς το επιστημολογικό αντικείμενο του σωματείου με ταυτόχρονη και αποδεδειγμένη σχετική εμπειρία τουλάχιστον 1 έτους (πέραν αυτής που αντιστοιχεί στην πρακτική άσκηση για την λήψη του πτυχίου) διπλώματος στην συμβουλευτική σχετιζόμενη με τους σκοπούς του σωματείου.

Αρμόδιο όργανο για την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησης εγγραφής είναι το Διοικητικό Συμβούλιο που αποφασίζει με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του, στην πρώτη μετά την υποβολή αιτήσεώς τους, συνεδρίασή του. Την αίτηση υποχρεωτικά υπογράφουν και δύο υφιστάμενα μέλη του σωματείου, που προτείνουν την εγγραφή. Σε περίπτωση απορριπτικής απόφασης πρέπει να αναφέρονται οι λόγοι απόρριψης. Εφόσον μια αίτηση εγγραφής δεν απορριφθεί εγγράφως από το Διοικητικό Συμβούλιο εντός του έτους από την υποβολή της, τεκμαίρεται ότι έχει γίνει δεκτή.

β) Αρωγά μέλη

 Αρωγά μέλη είναι τα μέλη που βοηθούν το Σωματείο για την επίτευξη των σκοπών του και ανακηρύσσονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που λαμβάνεται κατά πλειοψηφία. Εκλέγονται μετά από πρόταση δύο τακτικών μελών με απόφαση που λαμβάνεται με την ίδια διαδικασία που ακολουθείται και για την εκλογή τακτικών μελών.

γ) Επίτιμα μέλη

 Επίτιμα  μέλη  ανακηρύσσονται  με  απόφαση  της  πλειοψηφίας  του  Διοικητικού Συμβουλίου άτομα που προσέφεραν εξαιρετικές υπηρεσίες στο Σωματείο ή έχουν αναγνωρισμένο έργο έχουν διαπρέψει για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 7 έτη) στο πεδίο της εργασιακής συμβουλευτικής. Κάθε μέλος μπορεί να προτείνει προς το Διοικητικό Συμβούλιο να αναγνωριστεί κάποιο άτομο ως επίτιμο μέλος. Η σχετική πρόταση πρέπει να γίνει αποδεκτή από το Διοικητικό Συμβούλιο όσο και το συγκεκριμένο άτομο. Τα επίτιμα μέλη έχουν δικαίωμα να συμμετέχουν στις συζητήσεις της Γενικής Συνέλευσης χωρίς δικαίωμα ψήφου και εκλογής στα αιρετά όργανα και απέχουν οικονομικής υποχρέωσης προς αυτό. Σε περίπτωση που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στο Διοικητικό Συμβούλιο, χάνουν το τιμητικό τίτλο και αυτοδικαίως εντάσσονται στα τακτικά μέλη.

δ) Δωρητές – Ευεργέτες – Μεγάλοι Ευεργέτες

 Το Διοικητικό Συμβούλιο με πλειοψηφία αποφασίζει για την ανακήρυξη δωρητών, ευεργετών και μεγάλων ευεργετών του Σωματείου. Τα ονόματά τους αναγράφονται σε ειδικούς πίνακες.

ΑΡΘΡΟ 6

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ

Τα μέλη του Σωματείου οφείλουν:

  • Να τηρούν τις διατάξεις του παρόντος καταστατικού και του νόμου.
  • Να εφαρμόζουν τις αποφάσεις που υιοθετούνται από τις Γενικές Συνελεύσεις και τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
  • Να λαμβάνουν μέρος στις Γενικές Συνελεύσεις και να συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες για την προαγωγή των σκοπών του Σωματείου.
  • Να εκφράζουν   γνώμη    ως   εκπρόσωποι   του   Σωματείου       μόνο εάν                έχουν εξουσιοδοτηθεί ειδικά για τον συγκεκριμένο σκοπό από το Διοικητικό Συμβούλιο.
  • Να καταβάλλουν τη συνδρομή, όπως ορίζεται κατ’ έτος από το Διοικητικό Συμβούλιο. Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί με απόφασή του να θεσπίζει εφάπαξ δικαίωμα εγγραφής. Τα ποσά αυτά αυξομειώνονται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το δικαίωμα εγγραφής και η εισφορά, μετά από απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, είναι δυνατόν να μην καταβάλλονται.
  • Να αποφεύγουν κάθε δραστηριότητα που αντιστρατεύεται τους σκοπούς το Σωματείου.
  • Να δεσμεύονται με το απόρρητο. Το απόρρητο ενσωματώνει τους επιμέρους κώδικες δεοντολογίας του επαγγέλματος τους.

ΑΡΘΡΟ 7

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΕΛΩΝ

Τα τακτικά μέλη που έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές τους υποχρεώσεις έχουν τα ακόλουθα δικαιώματα:

  • Μετέχουν στις συζητήσεις των Γενικών Συνελεύσεων, λαμβάνουν το λόγο, προτείνουν οτιδήποτε κρίνουν ότι συντελεί στην εκπλήρωση των στόχων του Σωματείου με έγγραφη ή προφορική πρόταση τους.
  • Ψηφίζουν στις Γενικές Συνελεύσεις και υποβάλλουν υποψηφιότητα για την διεκδίκηση θέσεων στα αιρετά όργανα.
  • Συμμετέχουν στα διοικητικά και ελεγκτικά όργανα, όπως αυτά ορίζονται στο παρόν καταστατικό.
  • Ενημερώνονται για τις δράσεις του Σωματείου σε τακτά χρονικά διαστήματα και έχουν πλήρη πρόσβαση στον διαδικτυακό τόπο.
  • Προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα που έχουν παράσχει στο Σωματείο, τα οποία αντιμετωπίζονται ως εμπιστευτικά και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την επίτευξη των στόχων του, σύμφωνα με την σχετική νομοθεσία. Τα προσωπικά δεδομένα δεν αποκαλύπτονται σε τρίτους, εκτός των αρμόδιων ατόμων για την εύρυθμη λειτουργία και επίτευξη των σκοπών του σωματείου, παρά μόνο κατόπιν σχετικής ρητής έγγραφης συγκατάθεσης τους.

ΑΡΘΡΟ 8

ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΙΔΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ – ΔΙΑΓΡΑΦΗ

 Τα μέλη χάνουν την ιδιότητα τους και διαγράφονται από το Σωματείο όταν συντρέχει μία εκ των κάτωθι περιπτώσεων:

  • Α) Η παραίτηση του ίδιου του μέλους, η οποία πρέπει να υποβληθεί εγγράφως προς το Διοικητικό Συμβούλιο.
  • Β) Η ασυμβίβαστη συμπεριφορά προς τους σκοπούς του Σωματείου.
  • Γ) Η συμπεριφορά διάκρισης λόγω φυλής, χρώματος, εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, γενεαλογικών καταβολών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας ή χρόνιας πάθησης, ηλικίας, οικογενειακής ή κοινωνικής κατάστασης, σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας ή χαρακτηριστικών φύλου.
  • Δ) Η απείθεια στις εντολές και τις οδηγίες που δίνονται εκ μέρους της Διοίκησης του Σωματείου στον βαθμό που τα μέλη αναπτύσσουν συγκεκριμένες δράσεις εκπροσωπώντας το σωματείο
  • Ε) Η παράβαση των κανονισμών, καταστατικών και νομοθεσίας εν γένει που διέπουν τη λειτουργία του Σωματείου.
  • Ζ) Η αδικαιολόγητη μη διευθέτηση των οικονομικών υποχρεώσεων των μελών προς το Σωματείο.

Η διαγραφή από το Σωματείο απαιτεί απόλυτη πλειοψηφία των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.

ΑΡΘΡΟ 9

 ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΠΑΡΑΠΤΩΜΑΤΑ – ΚΥΡΩΣΕΙΣ

 Οι παρακάτω συμπεριφορές των μελών του Σωματείου συνιστούν πειθαρχικά παραπτώματα:

  • α) Η παραβίαση διατάξεων του καταστατικού και/ή άλλων συναφών κανονισμών ή διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας για τη λειτουργία των Σωματείων.
  • β) Όταν ένα μέλος του Σωματείου είναι μέλος άλλης οργάνωσης, της οποίας οι σκοποί, οι θεμελιώδεις αξίες και οι δράσεις έρχονται σε αντίθεση με τους σκοπούς και τις θεμελιώδεις αξίες του Σωματείου.
  • γ) Η εκμετάλλευση της θέσης τους ως μελών του σωματείου για προσωπικό όφελος,
  • δ) Η τέλεση ποινικού αδικήματος που σχετίζεται με την περιουσία ή τις δραστηριότητες του σωματείου ή που έρχεται σε αντίθετη με τους σκοπούς που περιγράφονται στο καταστατικό του.

Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, το Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίο έχει λάβει έγγραφη  και επώνυμη καταγγελία ή ενεργεί αυτεπαγγέλτως, καλεί το καταγγελλόμενο μέλος να αναπτύξει τις απόψεις του για τα αποδιδόμενα σε αυτό παραπτώματα  είτε εγγράφως εντός δεκαπέντε ημερών από την παραλαβή της πρόσκλησης είτε προφορικά σε επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου. Μετά τη  συνεδρίαση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο οφείλει να εκδώσει αιτιολογημένη απόφαση, η οποία κοινοποιείται στο ενδιαφερόμενο μέλος.

Ανάλογα με τη βαρύτητα του παραπτώματος, το Διοικητικό Συμβούλιο, με πρόταση του/της Προέδρου του Δ.Σ. ή από δύο μέλη αυτού, μπορεί να αποφασίσει την επιβολή των παρακάτω μέτρων.

α) προφορική παρατήρηση

β) έγγραφη επίπληξη

γ) προσωρινή στέρηση μέρος των δικαιωμάτων του μέλους δ) πρόσκαιρη μέχρι 6 μηνών αποβολή από το Σωματείο

ε) οριστική διαγραφή από το Σωματείο

Ως προς τη Διοίκηση του Σωματείου (μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου) πειθαρχικά παραπτώματα αποτελούν:

α) Η αδικαιολόγητη απουσία από τρεις (3) συνεχείς συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.

β) Κάθε πράξη ή παράλειψη που επιφέρει ζημία ηθική ή υλική στο Σωματείο. γ) Η παραμέληση των καθηκόντων.

δ) Η παράβαση του καταστατικού και των νόμων και κανονισμών που διέπουν τη λειτουργία του Σωματείου.

Η πειθαρχική κύρωση σε περίπτωση συνδρομής ενός ή περισσοτέρων από τα παραπτώματα που προαναφέρθηκαν είναι η έκπτωση από το αξίωμα του Διοικητικού Συμβουλίου έως και η διαγραφή της ιδιότητας του μέλους του Σωματείου.

Για την επιβολή της παραπάνω εκπτώσεως απαιτείται, μετά από εισήγηση του/της Προέδρου του Δ.Σ., ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου που λαμβάνεται σε συνεδρίαση αυτού κατά την οποία παρίστανται τα τρία τέταρτα (3/4) τουλάχιστον του όλου αριθμού των μελών αυτού και επικύρωση της αποφάσεως του Διοικητικού Συμβουλίου από την πρώτη μετ’ αυτή Γενική Συνέλευση των μελών του Σωματείου.

ΚΕΦΑΛΑΙΟΝ B’

 

ΑΡΘΡΟ 10

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ

Τα Διοικητικά Όργανα του Σωματείου είναι: α) η Γενική Συνέλευση των μελών και β) το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου.

ΑΡΘΡΟ 11

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ

 Ή Γενική Συνέλευση αποτελεί το ανώτατο και κυρίαρχο όργανο του Σωματείου. Συγκροτείται από όλα τα μέλη που έχουν εκπληρώσει τις οικονομικές υποχρεώσεις τους (τακτικά μέλη), έχει γενική αρμοδιότητα να επικυρώνει τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και εξουσιοδοτεί το Διοικητικό Συμβούλιο να αναλάβει δράση για συγκεκριμένα θέματα που αφορούν το Σωματείο και οι αποφάσεις της είναι δεσμευτικές για κάθε άλλο όργανο.

  1. Η Γενική Συνέλευση συνέρχεται ως τακτική τουλάχιστον μία φορά το χρόνο κατά το πρώτο τετράμηνο με υποχρεωτικά θέματα της ημερήσιας διάταξης: ί) την παρουσίαση και έγκριση του διοικητικού απολογισμού του Διοικητικού Συμβουλίου, στον οποίο περιλαμβάνεται και έκθεση των πεπραγμένων και έγκριση του σχεδίου δράσης ως προς την εφαρμογή και επίτευξη των στρατηγικών, επιχειρησιακών και οικονομικών στόχων που έχουν τεθεί, ii) την έγκριση του οικονομικού απολογισμού, του ισολογισμού και του προϋπολογισμού του Σωματείου, iii) την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου ϊν) την εκλογή Ελεγκτικής Επιτροπής.
  2. Η Γενική Συνέλευση συνέρχεται ως έκτακτη όποτε το κρίνει αναγκαίο το Διοικητικό Συμβούλιο ή το ένα πέμπτο (1/5) των ταμειακά τακτοποιημένων μελών με έγγραφη αίτηση, στην οποία πρέπει να αναγράφονται τα θέματα που θα συζητηθούν.
  3. Η Γενική Συνέλευση, τακτική ή έκτακτη, συγκαλείται από το Διοικητικό Συμβούλιο. Αν τούτο παραλείψει να συγκαλέσει την τακτική Γενική Συνέλευση ή αρνηθεί ή αδρανήσει να συγκαλέσει έκτακτη Γενική Συνέλευση εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κατάθεση σχετικής αίτησης μελών κατά την προηγούμενη παράγραφο, τη σύγκληση δικαιούνται να ενεργήσουν τα μέλη, σύμφωνα με το άρθρο 96 του Αστικού Κώδικα.
  4. Η σύγκληση της Γενικής Συνέλευσης γνωστοποιείται με πρόσκληση που αποστέλλεται στα μέλη ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά, τριάντα (30) τουλάχιστον! ημέρες πριν από την ημερομηνία διεξαγωγής της. Στην πρόσκληση πρέπει να αναγράφονται: ί) ο τόπος, η ημέρα και η ώρα της συνέλευσης, καθώς και ο χαρακτηρισμός της ως τακτικής ή έκτακτης, και Η) τα θέματα της ημερήσιας διάταξης. Στην ημερήσια διάταξη είναι υποχρεωτικό να προστεθούν και θέματα που μπορεί να προτείνει το ένα εικοστό (1/20) τουλάχιστον των ταμειακά τακτοποιημένων μελών, με την προϋπόθεση να έχουν γνωστοποιηθεί σε όποιον συγκαλεί τη συνέλευση είκοσι (20) ημέρες πριν από την ημερομηνία της Γενικής Συνέλευσης. Αν όλα τα μέλη συμφωνήσουν εγγράφως σε συγκεκριμένη πρόταση, τότε δεν απαιτείται πρόσκληση των μελών.
  5. Τόσο στις τακτικές όσο και στις έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις δεν απαιτείται απαρτία, θεωρείται ως ελάχιστος αριθμός τα 20 μέλη. Οι αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης λαμβάνονται με την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων λαμβανομένων υπόψη και συμμετεχόντων μέσω τηλεδιάσκεψης. Κατ’ εξαίρεση για την τροποποίηση του Καταστατικού του Σωματείου ή τη διάλυση αυτού απαιτείται η παρουσία του ενός δευτέρου (1/2) των μελών και οι αποφάσεις λαμβάνονται με πλειοψηφία των τριών τετάρτων (3/4) των παρόντων.
  6. Η Γενική Συνέλευση πριν αρχίσει τις εργασίες της εκλέγει τον/την Πρόεδρο και τον/τη Γραμματέα. Ο/Η Πρόεδρος διευθύνει τη συνέλευση. Ο/Η Γραμματέας τηρεί τα πρακτικά. Κατά την τακτική Γενική Συνέλευση γίνεται συζήτηση και λαμβάνονται αποφάσεις για τα θέματα της ημερήσιας διάταξης.
  7. Η συνέλευση έχει την εποπτεία και τον έλεγχο των οργάνων της διοίκησης και έχει το δικαίωμα οποτεδήποτε να τα παύει. Επίσης στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης ανήκει το δικαίωμα να παύει τα όργανα της διοίκησης για σπουδαίους λόγους και ιδίως για βαριά παράβαση των καθηκόντων τους ή για ανικανότητα να ασκήσουν την τακτική διαχείριση.
  8. Οι αποφάσεις που αφορούν προσωπικά θέματα, πρόταση δυσπιστίας προς το Διοικητικό Συμβούλιο και την ψηφοφορία κατά τις αρχαιρεσίες, λαμβάνονται με μυστική ψηφοφορία. Για τα υπόλοιπα θέματα οι ψηφοφορίες γίνονται με «ανάταση της χειρός» ή ονομαστική κλήση.
  9. Τα πρακτικά της Γενικής Συνέλευσης υπογράφονται από τον/την Πρόεδρο και τον/τη Γραμματέα της Γενικής Συνέλευσης.

 

ΆΡΘΡΟ 12

ΑΡΧΑΙΡΕΣΙΕΣ

  1. Οι αρχαιρεσίες για την εκλογή Διοικητικού Συμβουλίου και Ελεγκτικής Επιτροπής διεξάγονται από τριμελή Εφορευτική Επιτροπή που εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση. Τα μέλη της Εφορευτικής Επιτροπής δεν μπορεί να είναι υποψήφια για το Διοικητικό Συμβούλιο ή την Ελεγκτική Επιτροπή. Η Εφορευτική Επιτροπή αποφασίζει επί των τυχόν ενστάσεων που μπορεί να υποβάλλονται κατά την ψηφοφορία, ή εντός προθεσμίας τριών ημερών από την έκδοση του πρακτικού εκλογής.
  2. Όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εκλέγονται για μία τριετία. Τα μέλη που ψηφίζουν εκδηλώνουν την προτίμησή τους με την επισημείωση τριών(3) σταυρών δίπλα στα ονόματα των υποψηφίων. Εκλέγονται για το Διοικητικό Συμβούλιο οι πέντε(5) πλειοψηφήσαντες. Σε περίπτωση ισοψηφίας για την τελευταία θέση γίνεται κλήρωση μεταξύ εκείνων που έλαβαν ίσο αριθμό ψήφων. Οι δύο(2) επόμενοι εκλέγονται ως επιλαχόντες κατά τη σειρά των σταυρών που έλαβαν.

Σε περίπτωση παραίτησης, θανάτου ή έκπτωσης μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου, η θέση πληρούται από τον πρώτο στη σειρά επιλαχόντα.

ΑΡΘΡΟ 13

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΣΕ ΣΩΜΑ – ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ 

  1. Το Σωματείο διοικείται από το πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο (συν δύο αναπληρωματικά μέλη). Το Διοικητικό Συμβούλιο συγκροτείται σε σώμα εντός δεκαπέντε (15) ημερών μετά την εκλογή του, κατόπιν προσκλήσεως του πλειοψηφήσαντος μέλους, και σε περίπτωση που αυτό δεν καταστεί δυνατόν, κατόπιν προσκλήσεως του επόμενου σε ψήφους μέλους. Στη συνεδρίαση αυτή εκλέγονται με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών και κατόπιν μυστικής ψηφοφορίας τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ήτοι ο/η Πρόεδρος, ο/η Αντιπρόεδρος, ο/η Γραμματέας, ο/η Ταμίας και το Μέλος. Σε περίπτωση που σε δύο ψηφοφορίες δεν επιτευχθεί απόλυτη πλειοψηφία, η εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου γίνεται με σχετική πλειοψηφία. Οι εκλογές μπορούν να γίνονται και ηλεκτρονικά όταν αυτό οριστεί.
  2. Μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από τη συγκρότηση σε σώμα του νέου Διοικητικού    Συμβουλίου,    το    απερχόμενο    Διοικητικό   Συμβούλιο    οφείλει να παραδώσει σε αυτό τη διοίκηση του Σωματείου, περιλαμβανομένων όλων των βιβλίων, εγγράφων και λοιπών στοιχείων που διατηρεί το Διοικητικό Συμβούλιο σε φυσική ή ηλεκτρονική μορφή, καθώς και κάθε κινητής περιουσίας του Σωματείου. Προς τούτο, σε ιδιαίτερο βιβλίο συντάσσεται πρωτόκολλο παράδοσης και παραλαβής που προσυπογράφεται, παρουσία και της Ελεγκτικής Επιτροπής, από τα απερχόμενα και νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
  3. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν τριετή (3) θητεία.
  4. Τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου είναι καταρχήν άμισθα. Μπορεί να συμφωνηθεί πάγια αντιμισθία ή αποζημίωση ανά συνεδρίαση με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης
  5. Το Διοικητικό Συμβούλιο μπορεί με απόφασή του να κατανέμει μεταξύ των μελών του συγκεκριμένες αρμοδιότητες και να θέτει ως υπεύθυνο ένας μέλος του.
  6. Στο Διοικητικό Συμβούλιο προβλέπεται θέση Επίτιμου Προέδρου, την οποία   καταλαμβάνει μέλος του Σωματείου με αναγνωρισμένο κύρος και σπουδαία συμβολή στην επίτευξη των σκοπών του Σωματείου, έπειτα από πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου. Ο/Η Επίτιμος/η Πρόεδρος μπορεί να μετέχει στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου και στις Γενικές Συνελεύσεις, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
  7. Σε περίπτωση παραίτησης, θανάτου ή έκπτωσης μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, τη θέση τους καταλαμβάνουν οι επιλαχόντες κατά τη σειρά επιτυχίας αυτών. Αν οι επιλαχόντες δεν επαρκούν ή αρνηθούν τη συμμετοχή τους στο Διοικητικό Συμβούλιο, τότε για την πλήρωση των κενών θέσεων διενεργούνται αρχαιρεσίες κατά την επόμενη τακτική ή τυχόν έκτακτη Γενική Συνέλευση με ανάλογη εφαρμογή των οριζόμενων στο άρθρο.
  8. Στην προαναφερόμενη περίπτωση, η θητεία των νέων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου διαρκεί μέχρι τη λήξη της θητείας των μελών που παραιτήθηκαν, απεβίωσαν ή εξέπεσαν. Μέχρι τη συμπλήρωση των κενών θέσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, τούτο λειτουργεί και αποφασίζει νόμιμα με τη μειωμένη σύνθεση, η ποια σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των πέντε (5) μελών.
  9. Δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι στο Διοικητικό Συμβούλιο όσοι κατέχουν οποιαδήποτε αποφασιστικής σημασίας θέση στην ιεραρχία οποιοσδήποτε κόμματος ή θρησκευτικής οργάνωσης.

ΑΡΘΡΟ 14

 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ, ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

  1. Το Διοικητικό Συμβούλιο ασκεί τη διοίκηση/διακυβέρνηση του Σωματείου σύμφωνα με το νόμο, το καταστατικό του, τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης, και όλους τους συναφείς εσωτερικούς κανονισμούς του, και οφείλει να διασφαλίζει την εφαρμογή τους κατά τη λειτουργία και δράση του Σωματείου. Έχει ως καθήκον τη διασφάλιση των αρχών, του κύρους, της αξιοπιστίας και της εικόνας του Σωματείου σε όλα τα επίπεδα.
  2. Το Διοικητικό Συμβούλιο λειτουργώντας σύμφωνα με τις αρχές περί ορθής και δημοκρατικής διοίκησης/διακυβέρνησης, είναι υπεύθυνο να συνεισφέρει στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων που έχει θέσει, στη σύνταξη και υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδίου, στο να εστιάζει στην αποτελεσματικότητα της δράσης του για την προστασία των δικαιωμάτων όλων των ατόμων, να επιδιώκει την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή μελών στις διαδικασίες διαβούλευσης και λήψης αποφάσεων, να διασφαλίζει τη διαφάνεια και να τηρεί τους κανόνες περί καταλογισμού ευθύνης.
  3. Το Διοικητικό Συμβούλιο έχει εν γένει την τελική ευθύνη της εκπλήρωσης των σκοπών του Σωματείου, καταρτίζει μετά από διαβούλευση με τα μέλη τις στρατηγικές κατευθύνσεις και προτεραιότητες του Σωματείου, στο πλαίσιο της μακροπρόθεσμης κατεύθυνσης και στρατηγικής, των γενικών και εθνικών προτεραιοτήτων που έχουν.
  4. Ειδικότερα, καθήκοντα του Διοικητικού Συμβουλίου, πέραν αυτών που αναφέρονται ρητά σε επιμέρους άρθρα του παρόντος καταστατικού, είναι και τα ακόλουθα:
  • – Να αποφασίζει κατά τις συνεδριάσεις του κυρίως για θέματα διακυβέρνησης, στρατηγικής και   κατευθύνσεων    αναφορικά   με   το   Σωματείο   και   για θέματα εκτελεστικού ή επιχειρησιακού χαρακτήρα.
  • – Να συνεργάζεται για την έγκαιρη κατάρτιση του προϋπολογισμού του Σωματείου και να εγκρίνει τον προϋπολογισμό αυτόν και όλα τα συναφή έγγραφα μέχρι το τέλος του προηγούμενου από την εφαρμογή του έτους.
  • – Να παρακολουθεί την οικονομική κατάσταση του Σωματείου, διασφαλίζοντας ότι τηρούνται οι αναγκαίοι οικονομικοί έλεγχοι. Να διασφαλίζει ότι όλα τα οικονομικά αρχεία, τα οποία απαιτούνται από την ελληνική νομοθεσία, τηρούνται στην ενδεδειγμένη μορφή και είναι αρμοδίως υπογεγραμμένα.
  • – Να αποφασίζει τον αριθμό και τις ειδικότητες των ατόμων που απαρτίζουν το επαγγελματικό προσωπικό, καθώς και την πρόσληψη και απόλυση των ατόμων.
  • – Να εγκρίνει ή μη την εγγραφή νέων μελών και να λαμβάνει πειθαρχικά μέτρα, ενεργώντας ως πειθαρχικό όργανο πρώτου βαθμού.
  • – Να καταρτίζει και να υποβάλλει στη Γενική Συνέλευση προς έγκριση σχέδια κανονισμών με τους οποίους εξειδικεύονται και διατυπώνονται αναλυτικά οι αρχές και οι κανόνες της εν γένει λειτουργίας και δράσης του Σωματείου, των δομών, των μελών του και κάθε άλλο ειδικότερο θέμα.
  • – Να ορίζει την ετήσια συνδρομή μέλους, τον τρόπο και χρόνο καταβολής της, και επίσης να αποφασίζει τυχόν εξαιρέσεις.
  • – Να ερμηνεύει το καταστατικό και σε περίπτωση αμφιβολίας να παραπέμπει την ερμηνευόμενη διάταξη στην επόμενη Γενική Συνέλευση.
  • – Να συγκροτεί τις απαιτούμενες Επιτροπές και ομάδες εργασίας και να καθορίζει τους κανόνες λειτουργίας τους.

ΑΡΘΡΟ 15

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ – ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

  1. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει τακτικά τουλάχιστον μια φορά το μήνα και έκτακτα οποτεδήποτε το κρίνει απαραίτητο ο/η Πρόεδρος ή αν το προτείνουν πάνω από τα μισά μέλη του. Κατά τις συνεδριάσεις του, συζητά και αποφασίζει επί θεμάτων της ημερήσιας διάταξης, η οποία γνωστοποιείται μαζί με την πρόσκληση για τη συνεδρίαση στα μέλη του Σωματείου. Η ημερήσια διάταξη μπορεί να αλλάξει μετά από απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας του συνόλου των μελών του Διοικητικού συμβουλίου, εφόσον πρόκειται για κατεπείγον ζήτημα που πρέπει να συζητηθεί. Το Διοικητικό Συμβούλιο συνεδριάζει και αποφασίζει με φανερή ψηφοφορία, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στο παρόν καταστατικό, καθώς επίσης και μέσω τηλεδιάσκεψης ή εφαρμογής άλλης κατάλληλης τεχνολογίας. Σε εξαιρετικά επείγουσες περιστάσεις, μπορεί να λάβει αποφάσεις με τηλεφωνική συνεννόηση ή με ηλεκτρονικά μηνύματα.
  2. Το Διοικητικό Συμβούλιο βρίσκεται σε απαρτία, όταν είναι παρόντα τουλάχιστον τρία (3) μέλη του και θα πρέπει να καταβάλλεται προσπάθεια να λαμβάνει τις αποφάσεις του συναινετικά. Σε αντίθετη περίπτωση, αποφασίζει με απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στο παρόν καταστατικό. Σε περίπτωση ισοψηφίας υπερισχύει η ψήφος του/της Προέδρου.
  3. Τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου τηρούνται από τον γραμματέα. Όποιο μέλος του μειοψηφήσει κατά τη λήψη μιας συγκεκριμένης απόφασης, πρέπει να διατυπώσει με σαφήνεια το σκεπτικό της άποψής του, το οποίο καταχωρείται στα πρακτικά.
  4. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο απουσιάζει αδικαιολόγητα σε τρεις (3) συνεχόμενες συνεδριάσεις ή σε πέντε (5) οποιεσδήποτε συνεδριάσεις, εκπίπτει από το αξίωμά του με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου, που λαμβάνεται με απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών. Στη σχετική ψηφοφορία δεν μπορεί να συμμετάσχει το προς έκπτωση μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο έχει δικαίωμα να απευθυνθεί στη Γενική Συνέλευση, η οποία αποφαίνεται οριστικά. Τη θέση του εκ πεσόντος μέλους καταλαμβάνει το πρώτο στη σειρά επιλαχόν μέλος.

ΑΡΘΡΟ 16

ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ/ΤΗΣ ΠΡΟΕΔΡΟΥ, ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ, ΤΑΜΙΑ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

  1. Ο/η Πρόεδρος ή ο/η νόμιμος/η αναπληρωτής/τριά του έχει τις εξής αρμοδιότητες:
  • – Να εκπροσωπεί το Σωματείο δικαστικώς και εξωδίκως, καθώς και ενώπιον οποιοσδήποτε άλλης Αρχής, φυσικού ή νομικού προσώπου, εκτός εάν το Διοικητικό Συμβούλιο εξουσιοδοτήσει άλλο πρόσωπο ή ορίζεται διαφορετικά στο παρόν καταστατικό.
  • – Να εκπροσωπεί το Σωματείο ο/η ίδιος/ίδια ή εξουσιοδοτημένο από το Διοικητικό Συμβούλιο άλλο μέλος του Σωματείου, για ζητήματα πολιτικής του Σωματείου και να προωθεί και προβάλλει τις θέσεις και τα επιτεύγματά του.
  • – Να συγκαλεί τις τακτικές ή έκτακτες συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου,; στις οποίες προεδρεύει. Συγκαλεί με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τακτικές και έκτακτες Γενικές Συνελεύσεις.
  • – Να υπογράφει, όπου απαιτείται, οικονομικά έγγραφα του Σωματείου.
  • – Να διασφαλίζει ότι τα περιουσιακά στοιχεία του Σωματείου δεν είναι επενδυμένα σε τομείς ή δραστηριότητες που έρχονται σε αντίθεση με τις διατάξεις του καταστατικού και τις αξίες του Σωματείου.
  • – Να μεριμνά ότι το Σωματείο διοικείται ορθά, διασφαλίζοντας την τήρηση του παρόντος καταστατικού και των σχετικών κανονισμών, καθώς και την εφαρμογή των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων και του Διοικητικού Συμβουλίου.
  • – Να προβαίνει σε κάθε ενέργεια που προωθεί τα συμφέροντα του Σωματείου.
  1. Ο/Η Αντιπρόεδρος έχει τις εξής αρμοδιότητες:
  • – Να αντικαθιστά τον/την Πρόεδρο και να εκτελεί τα καθήκοντά του/της σε περίπτωση κωλύματος εκείνου/ης ή παραίτησης μέχρι την εκλογή νέου/ας Προέδρου.
  • – Να συνδράμει και να συμβουλεύει τον/την Πρόεδρο κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του/της.
  • – Να παρακολουθεί την πρόοδο των εργασιών των επιτροπών, ομάδων εργασίας και άλλων ατόμων στα οποία το Διοικητικό Συμβούλιο ανέθεσε καθήκοντα και να παρέχει υποστήριξη στο έργο τους.
  1. Ο/Η Γραμματέας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
  • Ο/Η Γραμματέας είναι ο/η εισηγητής/τρια και εκτελεστής/στρια των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Τηρεί τα πρακτικά των Γενικών Συνελεύσεων και των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου. Τηρεί το μητρώο μελών και φυλάσσει την σφραγίδα του Σωματείου. Λειτουργεί ως κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των μελών του Σωματείου και του Διοικητικού Συμβουλίου. Συνυπογράφει με τον/την Πρόεδρο τα αποσπάσματα πρακτικών των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου και των Γενικών Συνελεύσεων. Διεκπεραιώνει την αλληλογραφία του Διοικητικού Συμβουλίου και υπογράφει με τον/την Πρόεδρο κάθε εξερχόμενο έγγραφο.
  • Διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό φόρουμ εσωτερικής επικοινωνίας μελών του σωματείου. Τον/Την Γραμματέα, όταν απουσιάζει ή κωλύεται να ασκήσει τα καθήκοντά του/της, τον/της αντικαθιστά άλλο μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου.
  1. Ο/Η Ταμίας έχει τις εξής αρμοδιότητες:
  • Να τηρεί τα λογιστικά βιβλία, τις διπλότυπες αποδείξεις με τις οποίες εισπράττονται πληρωμές.
  • Να μεταβιβάζει ορισμένες από αυτές τις δικαιοδοσίες του στα εντεταλμένα όργανα του Σωματείου (π.χ. Λογιστήριο), διατηρώντας πάντοτε την ευθύνη της χρηστής οικονομικής διαχείρισης των πόρων του Σωματείου, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου.
  • Να παρακολουθεί τα οικονομικά του Σωματείου και να έχει πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία αυτού περιλαμβανομένης και της πρόσβασης στην ηλεκτρονική τραπεζική.
  • Να ενημερώνει το Διοικητικό Συμβούλιο για κάθε ζήτημα το οποίο μπορεί να απειλήσει ή να επηρεάσει ουσιωδώς την οικονομική κατάσταση του Σωματείου με οποιονδήποτε τρόπο είτε στο παρόν είτε στο μέλλον.
  • Να ενημερώνει τη Γενική Συνέλευση για την οικονομική κατάσταση του Σωματείου και να παρουσιάζει σε αυτήν τον οικονομικό απολογισμό, τον ελεγμένο ισολογισμό και τον προϋπολογισμό του Σωματείου.
  • Να μεριμνά για την είσπραξη των συνδρομών των μελών του Σωματείου, καθώς και άλλα έσοδα που προκύπτουν προς το Σωματείο.
  • Να διασφαλίζει ότι τα οικονομικά στοιχεία ελέγχονται από την Ελεγκτική Επιτροπή και ότι τηρούνται οι αρχές, κανόνες και διαδικασίες που αφορούν τη διαχείριση των οικονομικών του Σωματείου.
  • Να υποβάλλει αναφορές για την οικονομική κατάσταση του Σωματείου προς το Διοικητικό Συμβούλιο και την Ελεγκτική Επιτροπή κατά τακτά χρονικά διαστήματα και οποτεδήποτε αυτό του ζητείται.
  • Να προβαίνει σε καταθέσεις, αναλήψεις και συναλλαγές από τον τραπεζικό λογαριασμό του σωματείου κατόπιν εξουσιοδότησης του Διοικητικού συμβουλίου
  • Τον/Την Ταμία, όταν απουσιάζει ή κωλύεται να ασκήσει τα καθήκοντά του/της, τον αντικαθιστά άλλο μέλος του Δ.Σ. που ορίζεται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου
  1. Το Μέλος αναλαμβάνει αρμοδιότητες που του ανατίθεται από τον/την Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου.

ΑΡΘΡΟ 17

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  1. Το Διοικητικό Συμβούλιο, μετά από απόφασή του, δύναται να συστήσει Επιστημονική Επιτροπή του Σωματείου και ορίζει τον/την Πρόεδρο και τα μέλη της, μετά από προτάσεις από τα ιδρυτικά μέλη της.
  2. Ο ρόλος της Επιστημονικής Επιτροπής είναι συμβουλευτικός προς το Διοικητικό Συμβούλιο και αποτελεί το υπεύθυνο γνωμοδοτικό όργανο για τη χάραξη πολιτικής στους τομείς δράσης του Σωματείου.
  3. Η Επιστημονική Επιτροπή είναι τριμελής και αποτελείται από επιστήμονες με τεκμηριωμένη προσφορά στο χώρο της εργασιακής συμβουλευτικής, τόσο στην παροχή υπηρεσιών όσο και στον χώρο της έρευνας ή στον ακαδημαϊκό χώρο από θέση ευθύνης, με επιρροή και δικτύωση στην επιστημονική κοινότητα και συμπληρωματικότητα σε σχέση με την διεπιστημονική αναγκαιότητα. Η Επιστημονική Επιτροπή μπορεί να εισηγηθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο την ανακήρυξη γνωστών επιστημόνων στο χώρο της ευρύτερης συμβουλευτικής εργασίας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό ως «τιμητικούς συνεργάτες», μετά από τη σύμφωνη γνώμη τους. Οι επιστήμονες αυτοί μπορεί να συμβάλουν συμβουλευτικά σε ειδικά θέματα συμβουλευτικής εργασίας, μετά από πρόσκληση της Επιστημονικής Επιτροπής.
  4. Ο/Η Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής έχει την ευθύνη της λειτουργίας της, της σύγκλησής της σε τακτικά ή και σε έκτακτα διαστήματα, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν. Με τη βοήθεια των υπόλοιπων μελών και της γραμματειακής υποστήριξης από προσωπικό του Σωματείου, συντάσσει τις αναφορές προς το Διοικητικό Συμβούλιο και υποστηρίζει προφορικά τις εισηγήσεις/προτάσεις στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου. 

ΑΡΘΡΟ 18

ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  1. Η Ελεγκτική Επιτροπή είναι τριμελής, εκλέγεται δε ανά τριετία (3), με δύο (2) αναπληρωματικά μέλη από ένα ενιαίο, ιδιαίτερο ψηφοδέλτιο, κατά τις ίδιες αρχαιρεσίες που διεξάγονται για την εκλογή των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου. Για τον τρόπο κατάρτισης του ψηφοδελτίου, την υποβολή υποψηφιότητας, την προτίμηση και τα αναπληρωματικά μέλη εφαρμόζονται ανάλογα τα παραπάνω οριζόμενα για το Διοικητικό Συμβούλιο με τη διαφορά ότι οι σταυροί προτίμησης είναι δύο. Σε περίπτωση παραίτησης ή κωλύματος, τα μέλη της Επιτροπής συμπληρώνονται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των οριζόμενων για τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου. Μέχρι τη συμπλήρωση από τη Γενική Συνέλευση τυχόν κενών θέσεων της Ελεγκτικής Επιτροπής, αυτή λειτουργεί και αποφασίζει νόμιμα με τη μειωμένη σύνθεση, η οποία σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να είναι μικρότερη των δύο (2) μελών. Οι υποψήφιοι για την Ελεγκτική Επιτροπή δεν μπορούν να είναι ταυτόχρονα υποψήφιοι για το Διοικητικό Συμβούλιο.
  2. Η Ελεγκτική Επιτροπή συνέρχεται με πρωτοβουλία του πλειοψηφήσαντος μέλους της σε πρώτη συνεδρίαση μέσα σε μια εβδομάδα από την εκλογή της και εκλέγει τον/την Πρόεδρό της. Ο/Η Πρόεδρος διευθύνει τις εργασίες της, τηρεί τα Πρακτικά των συνεδριάσεων της, εισηγείται τις ετήσιες εκθέσεις διαχειριστικού ελέγχου στη Γενική Συνέλευση και έχει την ευθύνη για την εν γένει λειτουργία της Επιτροπής. Η Ελεγκτική Επιτροπή ελέγχει τα οικονομικά του Σωματείου, διασφαλίζοντας ότι τηρούνται το καταστατικό, οι κανονισμοί και οι κανόνες της νόμιμης και χρηστής οικονομικής διαχείρισης. Ο έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης γίνεται κάθε χρόνο και αφορά τον διαχειριστικό έλεγχο από 1ης Ιανουάριου μέχρι 31η Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους. Η Ελεγκτική Επιτροπή προβαίνει σε έλεγχο των βιβλίων και υποβάλλει τις έγγραφες εκθέσεις στη Γενική Συνέλευση.
  3. Δικαιούται να απαιτεί από το Διοικητικό Συμβούλιο τη σύγκληση έκτακτης Γενικής Συνέλευσης για σοβαρά θέματα που αφορούν τα οικονομικά του Σωματείου.
  4. Εποπτεύει τις εργασίες σε περίπτωση διάλυσης του Σωματείου.

ΑΡΘΡΟ 19

ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ

To Σωματείο μπορεί να διαλυθεί με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Σωματείου. Για τη λήψη της αποφάσεως αυτής, απαιτείται η παρουσία του ενός δεύτερου(1/2) των τακτικών μελών του Σωματείου και η πλειοψηφία των τριών τετάρτων (3/4) των παρόντων στη Γενική Συνέλευση μελών. Σε περίπτωση διάλυσης του Σωματείου, η τελευταία Γενική Συνέλευση του Σωματείου αποφασίζει για τη διάθεση της περιουσίας του σε μη κερδοσκοπικό φορέα, ο οποίος υπηρετεί σκοπούς παρεμφερείς προς τους σκοπούς του Σωματείου.

ΑΡΘΡΟ 20

ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ

 Καθετί που δεν προβλέπεται από το παρόν ρυθμίζεται από τη νομοθεσία περί Σωματείων και τον Αστικό Κώδικα. Το καταστατικό αυτό, αποτελούμενο από δεκαπέντε (17) άρθρα, διαβάστηκε και ψηφίστηκε κατ’ άρθρο και στο σύνολό του από τα Ιδρυτικά Μέλη του, θα ισχύει δε από την καταχώρισή του στο τηρούμενο Δημόσιο Βιβλίο του Ειρηνοδικείου Αθήνας.

ΑΡΘΡΟ 21

ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 

  1. Το Διοικητικό Συμβούλιο, με απόφασή του, συντάσσει και τηρεί κανονισμό λειτουργίας όλων των δράσεων.
  2. Ο εγκεκριμένος   Κανονισμός    Λειτουργίας    γνωστοποιείται    στα    μέλη και εφαρμόζεται από το Διοικητικό Συμβούλιο.

ΑΡΘΡΟ 22

ΙΣΧΥΟΝ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

 Ό,τι δεν προβλέπεται από το παρόν καταστατικό και των συνταχθησομένων εσωτερικών κανονισμών, ρυθμίζεται από την εκάστοτε ισχύουσα περί σωματείων νομοθεσία και των σχετικών διατάξεων του Αστικού Κώδικα ως και του Εισαγωγικού Νόμου αυτού. 

ΑΡΘΡΟ 23

 ΕΓΚΡΙΣΗ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ

Το παρόν καταστατικό συγκείμενο από είκοσι τρία(23) άρθρα ενεκρίθη σήμερα από τα ιδρυτικά μέλη του Σωματείου, με την επωνυμία «Διεπιστημονικό Σωματείο Συμβούλων Εργασίας, Σταδιοδρομίας &Επαγγελματικού Προσανατολισμού» (για τις σχέσεις του με την αλλοδαπή, στην αγγλική γλώσσα, «Association of Career Counselors»), και με διακριτικό τίτλο: «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» με έδρα την Αθήνα.